Destiny

Wednesday, February 11, 2009 0 comment
严重声明:我已经三天没睡好觉了,随时可能手出怪言。拜托原谅。

这几天心里一直有个OS: 我要blog! 我要blog! 我要blog! 可是我没有时间!



Office

Last week, I was rushing a presentation for a government project. Unfortunately I cannot find anybody to help me because I need to report directly to the boss and client and dedication will cause implications. At the same time, I have a Town Council bicycle shed tender to complete. Yes, whatever projects related to cycling are all mine now! Within a week, I have to take site photos, measure the site, purchase existing drawings, do the cadding, layout etc. Worst was I have to do the single line diagram – those lighting circuit design – where there's dual switch, by-pass, all sorts of alien elements. After designing, I need to choose the tile, colour, laying pattern etc. The project tender date is actually next Friday so my submission to project manager is this Friday. But I still have to submit drawing to my engineer for structural details. Our office's humane SOP is to give him at least one week to work. Thus I was very late when it finally left my hand on Monday morning.

Sunday, I was in office. 8 hours I was there all alone, emptying the office pantry, listening to the construction workers going for lunch from 12 noon to 1 pm and knocking off at exactly 4.30pm. Then it's finally time for 1976's 1st concert in Singapore.



机缘巧合

如果你知道我是如何下载音乐的,或许你已经猜到我是那种宁可杀错不可放过的下载人。除非是我认识的歌手,不然其他在我电脑里的歌曲的点播率几乎是零。非零的也是因为我开着电脑睡着了插播到,还是什么的。当然偶尔也会边下载边听。《1976这个星球》就是这么给我听来的啦!够巧了吧!因为是蛮最近的事情,所以记得很清楚。

第一印象是从《旁白先生》开始。(我是受到《魔术先生》的熏陶吗?)虽然简短,但完全不懂歌词的意思。只是喜欢旋律,琅琅上口,想跟着摇摆的感觉。在当下,我就在心理帮1976标上了Brit Rock的标签。说也奇怪,从来都搞不清楚genre的我竟然凭一首歌就知道1976是Brit Rock。想到1976竟然让我做出如此反常的举动,就决定听一下专辑。碰巧当时我得一直加班,播放机里的歌就早上车上睡觉听,晚上地铁上发呆听。

第二印象《右外野手》让我觉得这乐团真有趣。My heart is full of love 那里让人印象深刻,差点就在车上拍起手来。然后就陆陆续续地听完了整个专辑。《发光的孩子》,《科学怪人的玫瑰》,《撒野俱乐部》。也喜欢上了上一张专辑的《摩登少年》。喜欢的原因,是莫名其妙地喜欢歌里的节奏。
1976 autographs然后又很巧地在一个周五傍晚在office check email,看到华艺节的演出单中出现了1976。所以我说句老话,宁可杀错不可放过,不要错过了才喊后悔,票买了才说!(会紧张是因为我就是买不到卢广仲的票啦!气!)

大师兄老实说星期天的表演中,我都全身不自在的。第一次看演出坐得这么靠近。听到不熟的歌就开始心虚了。当大家开始打拍子,我更心虚,因为总是落拍,所以手都没有动到。听摇滚,真的不能坐着听,有种要得内伤的痛。整场只盯着打鼓超猛的大师兄,还有离我最近,动作奇奇怪怪的大麻。

演出后大伙排队签名拍照。在拍别人的时候发现站在角角的大师兄都没在看镜头。轮到我时我就要求大师兄站我旁边。结果阿凯和大师兄就在那里拉扯了一番,大家笑成了一团才把照拍好。其实重点不是要让大师兄看镜头啦。只是团里我最喜欢的就是大师兄了嘛,总不能在我的照片里他是站在角角看地板的呀。看着大师兄,我一直想到信乐团里的偷米老大,一副沧桑look,可是又很厉害!想当年我也曾为了看信乐团,用半天的时间把两天的drawings赶完,吓坏了studio里的人。这种斗志,好久没有了。
演唱曲目放下了乐器和麦克风,走在街上的1976其实像是一群留着Beatles发型的流氓。同时期出发,五月天都红了十年了,1976还有机会吗?



星期一。到了office,添杰一看到我就喊,
我昨天看到你了咧!
(Huh? You were in office yesterday?)
坐在第一排厚!
啊!你有去为什么没有跟我讲!



一直唱快歌。我从头睡到尾。
(幸好没有跟你一起去。)



Destined

I organized a CNY visit last Saturday with some ex-colleagues to my aunt's house. (I used to work with my aunt, that is.) Suddenly, we realized, it has been 5 years already since the relac days we had at NTUC Centre, which we still loved to call it OMB – One Marina Boulevard. Five years ago, TCC was not there yet. One Raffles Quay was still a construction site and I was there when the worker fell to his death in 2004. Clifford Pier was dark and infested. Neptune Centre was still standing and I loved to take the shortcut in it. The incident at Nicoll Highway has not occurred yet. There were no cranes over at the other side of the bay.

NTUC girls
We were an amazing group – attending the same school for two years without ever knowing each other's existence – but got so close in that mere few months together.

Shuyi was the earliest to arrive at the department. Yang got in by relationship and brought in Sandy. I got in through my aunt slightly later. After a while, there was a need to get more people in, so I approached 2 persons – Chingyee from CSS & Rouyi from NJC. And so Rouyi came in but left in a month. And surprisingly she was so attached to my aunt that they keep asking about each other all these years when they see me. Haha. I wonder how it will be like if at that time, Chingyee had gotten in instead. Maybe I would have cut off all ties with NJC already and partying with the CSS councillors instead.

Anyway I don't know what I am getting at actually. I am having many gatherings recently; with ancient friends. After graduation, everybody seems to realize the existence of these friends and ask to meet-up. And so we compared life. And I am glad I have overcome my most difficult period already, but nobody is enjoying with me now.

0 comment:

Post a Comment

 

©Copyright 2011 d0uble-o-fish | TNB