PLAY

Friday, May 25, 2007 0 comment
PLAYS.H.E can never be defeated! Totally no threat from any groups around. And this "PLAY" album is yet another work that they outdo themselves. They have got a perfect theme to the album "爱音乐! FUN音乐! Let The Music PLAY!" Because there is REALLY a lot of things to play with!

  • 1. 中国话

  • Play of chinese tongue-twisters, and the noun "中国" that heated up the diff. of China and Taiwan.
  • 2. 谢谢你的温柔

  • Play of Mayday's famous 《温柔》. But quite disappointed that Fahrenheit's flaws are unveiled again. They can't sing!
  • 3. 听袁惟仁弹吉他

  • Weird rapping that sounds damn like Andy Lau's 《黑蝙蝠中队》. And of course poor innocent 袁惟仁 who got involved in the song. Last thing about this song, the talking/rapping at the end is exactly the style of Jay's 'anyhow-rap'《我的地盘》 during 无与伦比 concert. Ha! Caught you!
  • 4. 五月天

  • Nice ballad. The link to Mayday is only limited to the MV though.
  • 5. 藉口

  • Cute composition that's so like what I always see on Jay's webbies. Surprised that it can really become a release song. And the lyrics generally made sense. ^_^ (See below)
  • 6. BOOM

  • Haiz... typical English-turn-chinese tune.
  • 7. 再别康桥

  • So 徐志摩. But not the original 《再别康桥》 that so many people have sing, but new lyrics with old title, telling the story of 徐志摩. Nice!
  • 8. 伦敦大桥垮下来

  • "London Bridge is Falling Down" chinese version. Cute!
  • 9. 说你爱我

  • Not much playing unless the fact that Hebe is the composer make this song falls into the PLAY theme.
  • 10. 好心情Just be yourself

  • DT + S.H.E? Nothing special.
  • 11. 老婆

  • Play of Ella, Hebe and Selina's relationship. 朋友 姐妹 都已不够来形容 我们的默契骄傲 扶持与包容... So sweet!

    Highlight for this post! Haha!

    《借口》
    作词: 陈震 作曲: 郑楠 左安安

    伊斯坦堡的你
    爱情最后的战役
    说了第一九四三对不起之后
    简单爱开不了口
    倒数后开始与安静斗牛
    龙卷风一扫而过
    过去的影像不再有
    情话飘散成千里之外一曲东风破 [Note: Jay wrote a song called 《情画》too.]
    听妈妈的话 别让我受伤

    你的烂借口 分裂了你我
    同一种调调 没有轨迹的痛
    好瞎的借口 飘移了你我
    困兽之斗
    在在在在在在在(霍元甲)
    在这乱舞春秋

    烂借口
    每当孤单的时候
    望着那反方向的钟
    寻找那暗号让我回到过去生活
    相信发如雪你也爱我
    现实中完美主义不再有
    老斑鸠提醒着我
    欢乐时光双刀挥过
    情感像断了的弦好一个黑色幽默
    听妈妈的话 别让我受伤

    外婆可不可以告诉我
    爱情悬崖有没有
    我期待的将军等候
    园游会夜曲美妙弹奏
    庆祝开心的朋友
    我强颜欢笑的度过
    外婆你可不可以告诉我
    在爱情悬崖有没有
    我期待的将军等候
    园游会里夜曲美妙弹奏
    别慌我的超人朋友
    你的秘密我会保守

    你的烂借口 分裂了你我
    同一种调调 没有轨迹的痛
    好瞎的借口 飘移了你我
    困兽之斗
    在在在在在在在
    在这乱舞春秋

    (喂 在配唱啦 石锅拌饭 加颗蛋喔 好 bye) (乱舞春秋)
    明明就有31首,加2首不完整的歌名(《上海一九四三》和《印第安老斑鸠》). 为什么新闻写道只有30首... 搞错了啦!

    0 comment:

    Post a Comment

     

    ©Copyright 2011 d0uble-o-fish | TNB